Traveldiary Maleisië #6: relaxed afsluiten

by | Aug 26, 2016 | Azië, Singapore, Thailand, Traveldiary | 2 comments

Inmiddels zijn wij weer thuis na een geweldige reis door Maleisië, Singapore en een stukje Thailand en is het tijd voor onze laatste traveldiary. De vorige keer gingen wij de grens over naar Thailand en eindigden onze traveldiary met relaxen op Koh Lanta. Deze week gaan we verder en sluiten we af…

Donderdag, vrijdag & zaterdag

Ik voeg deze drie dagen samen voor het gemak, aangezien we besloten gewoon echt vakantie te vieren en niks te doen. Op Koh Lanta hadden we een prachtig resort met een super mooi en fijn zwembad, waar wij dus flink gebruik van maakten. Later, als we wel een scooter willen / kunnen huren, dus nadat we dat in Nederland eens geprobeerd hebben, komen we wel terug om het eiland te verkennen.

Naast eten, drinken, slapen, zwemmen en luieren deden we deze dagen dus lekker helemaal niks!

Zondag

Het was tijd om naar Krabi te gaan, aangezien wij de volgende dag richting vanaf daar naar Singapore vliegen. We checken lekker laat uit en gaan met de minivan richting Krabi town, waar we een nacht slapen in een fijn hostel dichtbij alle markten. Krabi town staat namelijk vol met marktjes en in de avond is er een super gezellige weekend avondmarkt. We drinken wat cocktails en genieten van de fijne sfeer die op de markt hangt. Verder deden wij ook vandaag niet bijster veel, maar besloten we wel dat we terug moeten naar deze regio. De eilanden in de omgeving schijnen zo mooi te zijn, maar helaas hebben wij daar nu geen tijd meer voor. Ik had ook mijn camera niet mee, dus de foto’s zijn gemaakt met mijn telefoon, met de daarbij behorende kwaliteit

markt krabi traveldiary
Markt krabi traveldiary

Maandag

Maandag staan we vroeg op om richting het vliegveld te gaan. Zoals altijd waren wij best wel te vroeg, maar wij doodden de tijd met warme chocomel, koffie en het spel 2048 op onze telefoon. De vlucht verloopt goed en rond een uur of drie zijn we in Singapore. Het voelt echt als de dag van gisteren dat wij daar voor het eerst landden, maar het is al bijna zes weken geleden. We pakken de MRT en lopen naar ons hotel, die we nu wel in één keer vinden, in plaats van in twee uur.

We relaxen wat, eten en gaan lekker op tijd slapen. Morgen gaan we Singapore verkennen!

Dinsdag

Nadat we op zijn gestaan ontbijten we bij de subway, daarna gaan we door naar het centrum. Het centrum van Singapore bevat eigenlijk alleen maar hoogbouw en is dus totaal niet ons ding. Alles ligt ver uit elkaar, dus je loopt veel voor dingen die niet echt interessant zijn. Verder is de sfeer ook niet zo geweldig, Singapore is echt een zakelijke stad.

We eindigden onze sightseeing tocht in Chinatown. Het stukje Singapore wat op zich nog wel leuk is en waar je goed betaalbaar kunt eten in een immense foodcourt. Een van de stalletjes heeft sinds een paar weken een Michelin ster, dus wij wilden daar heel graag heen. Helaas was het stalletje net deze week gesloten.

singapore traveldiary
Singapore is niet ons ding, traveldiary

Woensdag

Onze laatste dag was aangebroken, om 22:40 zouden wij terug vliegen richting Amsterdam, met een overstap in Londen. Aangezien we nog heel veel tijd hadden lieten wij onze tassen achter bij ons hotel en gingen wij nog even de stad in. Wij namen een kijkje in verschillende winkelcentra en bij een kathedraal, die op zich best mooi was (voor Singaporese begrippen)

Rond vier uur gingen wij richting ons hotel om vanaf daar naar het vliegveld te gaan. Vijf uur te vroeg kwamen wij dus aan op het vliegveld, want we hadden Singapore wel gezien. Gelukkig is er op het vliegveld echt heel veel te doen! Je hebt gratis bioscopen, heel veel tuinen, koikarpers, een zwembad etc. De tijd ging vrij snel voorbij en voor we het wisten zaten we in het vliegtuig richting Londen!

singapore traveldiary

Donderdag

Wij waren in het donker weg gegaan en kwamen in het donker aan in Londen. Met wat uurtjes slaap en een film ging de vlucht best snel voorbij, ondanks dat het een hele lange nacht was. Ook de vlucht naar Amsterdam verliep goed en inmiddels zijn we weer thuis! Gelukkig is het lekker weer in Nederland, dus de klap is niet zo groot. Het is lekker om weer lekkere kaas te kunnen eten, kraanwater te drinken en te slapen in je eigen bed. Het is lekker om gewoon even thuis te zijn, maar ik mis het reizen gelijk ook al weer…

Random weekfeitjes:

Aantal plekken: 3
Aantal accommodaties:
Fijnste accommodatie:
Chada beach resort
Lekkerste eten:
Wij waren het Aziatische eten compleet zat en hebben echt raar gegeten, ik denk dat de Thaise pannenkoeken het lekkerste waren :p
Minst lekkere eten:
mijn twee avondmaaltijden in Singapore, allebei een beetje weinig en niet echt goed voor wat je betaalde.
Grootste tegenvaller:
Singapore en bij thuiskomst een van je camera’s kwijt blijken te zijn (met foto’s waar je als enige geen back up van hebt)
Grootste meevaller:
Krabi town, wij dachten dat er niks te doen was en zagen het puur noodzakelijk om daar een dag te zijn, het bleek uiteindelijk best leuk en gezellig te zijn!

Dit was onze laatste traveldiary over onze reis richting Maleisië, Singapore en een stukje Thailand. Wij hebben een onvergetelijke tijd gehad en het smaakt naar meer. Hoewel thuis zijn helemaal niet erg is, stap ik het liefst morgen weer in het vliegtuig!

Meer traveldiaries lezen? Dit zijn ze allemaal:

Traveldiary Maleisië #1: eindelijk op reis!
Traveldiary Maleisië #2:avontuur op Borneo
Traveldiary Maleisië #3: tropisch paradijsje
Traveldiary Maleisië #4: natuurpracht
Traveldiary Maleisië #5: op naar Thailand!

Linda

Schrijver

Hallo! Ik ben Linda, 21 jaar en dol op reizen en schrijven. Naast juf in spé ben ik degene die voornamelijk de blogs schrijft voor travellersoftheworld.nl.