Wereldreis update #19 | Sevilla, Cordoba, Alhambra en naar de kust

by | Aug 16, 2019 | Wereldreis updates | 4 comments

Inmiddels zijn wij weer terug in Nederland, maar jullie hadden nog een wereldreis update tegoed. In Egypte hadden we nauwelijks internet, dus ik heb nog lang niet alles gedeeld over onze roadtrip in Andalusië. Bij de vorige update eindigden wij bij het leuke stadje Vejer de La Fontera en zouden wij daarna door reizen naar Sevilla. In deze nieuwe wereldreis update vertel ik over onze dagen in deze leuke stad. Daarnaast neem ik jullie mee naar Cordoba, Granada (en het Alhamrba) en kustplaats Nerja. Ten slotte nemen wij alweer afscheid van Spanje en maken wij ons klaar voor de laatste bestemming van onze wereldreis.

Stedentrip in Sevilla

Wij keken enorm uit naar Sevilla en de verwachtingen waren dan ook behoorlijk hoog. Wij hoorden van heel veel mensen dat Sevilla echt prachtig is en dat het zeker de leukste plek van Andalusië is. Volgens sommige is het zelfs de leukste stad van Spanje. Onze eerste dag beginnen wij met een free walking tour in Sevilla. Dit bevalt heel goed, want hierdoor zien we gelijk prachtige stukken van de stad waar we anders niet komen. We eindigen bij Plaza Espana, een van de mooiste pleinen van Europa en echt een geweldige plein om te zien. We nemen hier na de Free Walking tour dan ook uitgebreid de tijd om lekker rond te kijken. We kijken onze ogen echt uit, wat is het prachtig!

Als we na een uur ongeveer alles op dit plein gezien hebben, lunchen we iets. Na de lunch zijn we moe en is het eigenlijk te warm om nog iets te doen. We willen de bus terugpakken, maar besluiten toch te lopen langs het water. Dat is ontzettend leuk en stiekem ook heel vermoeiend.

Sevilla Andalusië Spanje Wereldreis
Plaza Espana Sevilla wereldreis update
Sevilla waterkant: wereldreis update

Onze tweede dag in Sevilla ben ik jarig en word ik 24. We doen niet heel veel bijzonders, want in Nederland doe ik dat eigenlijk ook nooit echt. We zijn wat moe en willen nog wat plekken van het mooie Sevilla ontdekken. We beginnen onze dag in Alcazar, een oud paleis in Sevilla met Moorse invloeden. Het paleis is ook het decor geweest in The Game of Thrones. Hoewel het gebouw prachtig is, is het niet onze favoriete plek van Sevilla.

Na het Alcazar bewonderen wij nog de prachtige kathedraal van Sevilla. Ook wandelen wij nog wat rond op zoek naar prachtige gebouwen (wat niet moeilijk is) en relaxen wij nog in het park. Als we dit gedaan hebben, hebben we de meeste bezienswaardigheden in Sevilla gezien. Wij vinden Sevilla zeker prachtig en snappen dat iedereen dit een hoogtepunt van Andalusië vindt!

Alcazar Sevilla wereldreis update
Kathedraal Sevilla wereldreis update

In de avond van mijn verjaardag gaan we uitgebreid uit eten bij een leuk tapas restaurant. Zo vieren we toch nog een beetje de dag dat ik 24 word.

Onze laatste dag in Sevilla doen wij vrij weinig. We hebben eigenlijk alles wat we wilden doen al gedaan en we hadden weer een dagje rust nodig. Ik schrijf nog wat blogs en begin aan mijn fotoalbum voor Spanje. In de avond gaan we richting Metropol Parasol, een modern kunstwerk midden in de stad, vanaf waar je een uitzicht hebt over de stad. We bekijken hier de zonsondergang en zien de stad langzaam verlicht worden in het donker. Zeker de moeite waard!

Het uitzicht bij Metropol Parasol, Sevilla, Andalusië, Spanje, wereldreis update

Carmona

Na 3 leuke dagen in Sevilla laten wij de stad achter ons en rijden wij richting Cordoba. Voor we echt naar Corodoba gaan maken we nog een stop in het leuke Carmona, wat een van de leukste dorpen van Andalusië blijkt te zijn, maar ook een van de rustigere. Je vindt hier prachtige gebouwen en veel leuke bezienswaardigheden. Waar veel dorpen in Andalusië vooral draaien om de leuke straten, heb je hier ook echt veel leuke dingen die je kan bekijken. Dat vinden wij leuk!

We slenteren de hele ochtend door het leuke stadje en lunchen daarna op een terras op het plein. Vervolgens rijden wij richting Cordoba, waar wij aankomen bij ons hotel. Ons hotel is echt prachtig, zeker de mooiste van onze reis door Spanje. De rest van onze dag brengen wij door in het hotel en bedenken we alvast wat we morgen in Cordoba gaan doen.

Carmona, Andalusië Spanje wereldreis update

Cordoba

De volgende dag hebben we de tijd om Cordoba te ontdekken. We beginnen onze dag bij de Mezquita, de oude moskee van de stad die later werd gebruikt als kerk. Hierdoor vind je allemaal diverse stijlen in het gebouw en dat is echt een heel bijzonder gezicht. Hier vermaken we ons best een tijdje, want er is veel te zien. Er zijn veel prachtige details en bijzondere dingen.

Na ons bezoek aan de Mezquita, wandelen wij richting het water. We lopen de brug over en genieten ondertussen van prachtige uitzichten. Hierna gaan we nog op zoek naar andere mooie gebouwen. Ook nemen we een kijkje in een aantal leuke patio’s en slenteren we door kleine straten. We bezoeken aan het einde van de dag nog de synagoge en pakken vervolgens de bus terug richting ons fijne hotel. Cordoba is een hele leuke stad om een dag te verkennen, dus het is zeker een aanrader!

Cordoba Spanje
Cordoba Spanje Patio's
Cordoba Spanje Mezquita

Het prachtige Iznájar

Na Cordoba staat Granada op de planning. Onderweg maken we een stop bij het dorp Iznájar. Dit dorp ligt boven op een berg aan een prachtig blauw meer. Het dorp zelf verder is heel rustig en prachtig om doorheen te lopen. Iznájar is daarom ook een van de mooiste dorpen van Andalusië. Je loopt er in principe zo doorheen, maar je kijkt er toch je ogen uit. Omdat beelden meer zeggen dan woorden, deel ik hieronder maar wat foto’s van dit mooie stukje Andalusië!

Na ons bezoek aan dit te leuke dorp rijden wij door richting onze accommodatie in Granada. Als we daar zijn doen we de was en genieten we nog wat van wat vrije relaxte uren. Die uren brengen we overigens buiten door, bij een stoel, naast een enorme berg was. Wij wilden onze was niet door het hele hotel hangen en betaalden €5,- voor een droger, die voor geen meter bleek te werken. Dus onze was hing alsnog door het hele hotel heen, oeps. In de avond gaan we ergens lekker tapas eten, dat blijft toch leuk als je in Spanje bent!

Het prachtige Alhambra

Voor ons is de reden om Granada te bezoeken het Alhambra, een prachtig en enorm complex met geweldige tuinen en paleizen. Voor het Alhambra hadden wij al heel lang geleden tickets geboekt, omdat je anders gewoon pech hebt en niet meer aan een kaartje kunt komen. Ons bezoek begint bij het Nasrid Paleis, het paleis waar de Moorse invloeden nog goed terug te zien zijn. Het paleis is echt prachtig. Ik blijf foto’s maken en kijk mijn ogen uit.

Na het bezoek aan dit paleis bezoeken wij de andere gebouwen die inbegrepen zijn bij ons ticket en wandelen wij door de enorme tuinen van het complex. Er is zoveel te zien dat het ineens al dik in de middag is. Het wordt ons op dat moment ook echt veel te warm, dus we besluiten terug te gaan richting ons hotel, waar we lunchen en even genieten van de airco.

Het Alhambra bij Granada in Spanje / Andalusië tijdens onze wereldreis

We hebben nog een volledige dag in Granada en gebruiken die dag om de stad zelf te ontdekken. We slenteren door de leukste wijk van Granada, bekijken de kathedraal en gaan naar een uitzichtpunt. Vanaf dit uitzichtpunt hebben we een geweldig uitzicht op het Alhambra en de omliggende bergen.

Uitzicht op Alhambra vanaf Granada

Op naar de kust!

Eigenlijk willen we heel graag nog iets van natuurgebied Sierra Nevada meenemen voor we richting kustplaats Nerja rijden. Maar eigenlijk hebben we daar helemaal geen tijd voor. We besluiten dat ooit nog teruggaan voor dit gebied. Onderweg weten we dat dit een goede beslissing is, want de uitzichten op dit natuurgebied zijn echt prachtig mooi. Als we aankomen in Nerja bezoeken we de grotten van Nerja. Een leuke afwisseling, aangezien we nog geen grotten hadden gezien tijdens onze wereldreis.

De grotten zijn prachtig. Als we ze gezien hebben gaan we richting ons hotel, waar wij genieten van het uitzicht over de bergen en de zee vanaf ons balkon. In de avond bezoeken wij Nerja, wat een leuk dorpje schijnt te zijn met leuke uitzichten. Het is er erg gezellig en je kan er lekker eten.

Nerja Spanje Andalusië

De volgende dag maken wij een uitstapje richting Frigiliana, een dorpje vlakbij Nerja. Dit dorp is ooit uitgeroepen tot het mooiste dorp van Andalusië. Mooi is het er zeker! We genieten eerst van prachtige uitzichten op de bergen en het stadje en vervolgens beginnen we met omhoog lopen. Dat is best een workout met de temperaturen in Andalusië, maar het is het helemaal waard. We slenteren door perfect witte straatjes met heel veel planten en bloemen. Dat laatste miste we vaak in andere dorpen in Andalusië, dus is echt heel leuk om eens te zien.

Afscheid nemen van het mooie Andalusië

Een dag na ons bezoek aan Frigiliana leveren wij onze auto weer in in Malaga. We hebben nog twee dagen in Malaga en dat is eigenlijk wat teveel. We gebruiken de dagen daarom vooral om gewoon lekker te relaxen. Op 21 juli vliegen wij richting Düsseldorf en maken wij ons klaar voor de laatste bestemming van onze wereldreis: Egypte! Daarover vertel ik in de volgende en laatste wereldreis update meer.

Ben jij al eens in Andalusië geweest?

Linda

Schrijver

Hallo! Ik ben Linda, 24 jaar en dol op reizen en schrijven. Naast leerkracht basisonderwijs ben ik degene die voornamelijk de blogs schrijft voor travellersoftheworld.nl.