Wereldreis update #14 | Hallo Amerika!

by | May 19, 2019 | Wereldreis updates | 12 comments

Wij zijn in een nieuw land in een voor ons nieuw continent en we hebben dus weer volop nieuwe verhalen. Eind april reisden wij richting Los Angeles en startten wij onze roadtrip door West-Amerika. Een bestemming die bij ons beide bovenaan de bucketlist staat. En echt, wat is het hier geweldig. Amerika overtreft al onze verwachtingen. Vandaag een nieuwe wereldreis update, vanuit Amerika, met dit keer LA, Joshua Tree, de Grand Canyon en meer!

17 uur terug in de tijd

Op 25 april stappen we in het vliegtuig in Brisbane, richting Los Angeles. In Australië is het op dat moment ongeveer 22:00. We hebben eerst een overstap in Honolulu, het meest chaotische en domme vliegveld waar ik ooit geweest ben. Eerst gaan we door de douane en daarna moeten we onze bagage ophalen en dan afgeven bij een random man, die vervolgens zegt dat we naar boven moeten. Vervolgens is er nergens een boven te vinden en worden we naar buiten gewezen en staan we dus buiten het vliegveld. Als we eindelijk een boven gevonden hebben en bij domestic lijken te zijn vraagt iemand: who send you here? Uhhh… wat nu?

We bleken goed te zitten en moesten in een rij staan die behoorlijk lang was. Gelukkig hadden wij een ruime overstap, maar niet iedereen had dat. Uiteindelijk kwamen wij op 25 april om 23:30 aan in Los Angeles. Precies anderhalf uur later dan ons vertrek, maar we waren wel 18,5 uur bezig geweest. Zo bizar!

Los Angeles

We slapen in een veel te duur motel (maar ja, in LA moet je wel in een goede buurt slapen als je geen kogel in je kop wilt) en halen de volgende ochtend onze auto op. We mogen kiezen uit alle full size auto’s op het terrein en in een hoekje vinden we ineens een vrij dikke bak, die normaal bij de luxe auto’s hoort. Met onze Chrysler 300 rijden wij eerst richting de Santa Monica pier, waar wij wat rondlopen. Uiteindelijk lopen wij richting Venice Beach en vervolgens rijden wij nog richting Hollywood. In Hollywood bekijken wij de walk of fame en zien we het bekende Hollywood sign van een behoorlijk afstand.

Onze tweede dag in LA verlaten wij LA en bezoeken wij Six Flags Magic Mountain. Het wordt een heerlijke dag waarin we veel achtbanen uitproberen. En omdat een abonnement (relatief) zo goedkoop was, gaan we aan het einde van onze reis gewoon nog een paar keer terug!

Los Angeles Amerika Hollywood
Santa Monica Pier LA Amerika wereldreis update

Het verrassende Joshua Tree

Na twee dagen in LA is het tijd om echt te starten met onze roadtrip. We gaan gelijk een nationaal park bezoeken, namelijk Joshua Tree. Eerlijk gezegd verwacht ik dat dit een van de mindere parken van onze reis gaat zijn, maar wij zijn positief verrast. Wat is Joshua Tree prachtig! De route erheen is al mooi, maar als we de scenic route rijden worden we helemaal verliefd op Joshua Tree. En ja, ook nu een paar weken later kan ik zeggen dat dit nog steeds een van onze favoriete parken is van Amerika. Niet de mooiste, maar het is er zo leuk en bijzonder!

We verblijven twee dagen bij Joshua Tree en doen meerdere korte wandelingen in dit mooie park. Ook doen wij een ranger walk (dat hebben ze in bijna elk nationaal park, gratis), zodat we van alles leren over Joshua Tree. Dit vonden wij eigenlijk het leukste van alles.

Joshua Tree USA Amerika

Tucson

Met een beetje pijn in ons hart laten wij Joshua Tree achter en rijden we eerst richting Phoenix. Als we daar zijn hebben we eigenlijk geen flauw idee wat we daar willen doen, dus we doen een dagje even rustig aan. Daarna rijden we door richting Tucson, waar wij het vrij onbekende saguaro national park bezoeken. Hier bekijken wij de grootste cactussen ter wereld en rijden wij een prachtige route. Zo gaaf om eens te zien! Net alsof je in het wilde westen bent (ben je natuurlijk ook).

saguaro national park Tucson Amerika USA

Grand Canyon en Sedona

Onze volgende stop zou eigenlijk Sedona zijn, maar overnachten in Sedona was extreem duur, dus wij besloten door te gaan naar Flagstaff. Flagstaff is een prima uitvalbasis voor de Grand Canyon (ook al is het gewoon nog 1,5 uur rijden, maar dat is dichtbij voor Amerika begrippen) en vanaf Flagstaff is Sedona ook slechts een uurtje. We verblijven in een Airbnb, een huis van een Amerikaanse vrouw en haar zoontje (en hond, wat eigenlijk een rat is, wel lief).

De eerste dag bezoeken wij de Grand Canyon. Bij aankomst blijkt het ontzettend druk te zijn, ik wil dan ook niet weten hoe dat in de zomer is, als het hoogseizoen is. We parkeren de auto (wat echt moeite kost), vragen info bij het visitor centre en lopen vervolgens een deel van de rimwalk. En wauw, wat is dit prachtig. Wat is de Grand Canyon indrukwekkend. Het is zo groots, het is zo mooi!

Omdat we de tijd hebben voor dit nationale park doen we rustig aan. We genieten van de uitzichten en lopen een behoorlijk stuk van de rimwalk. Andere uitzichtpunten bezoeken wij met de bus en ze zijn stuk voor stuk de moeite waard.

Rond 19:00 bekijken wij de zonsondergang bij de Grand Canyon en dat is zo’n magisch moment. Vooral omdat wij de enige waren op die plek, de rest stond namelijk op een kluitje 20 meter verderop (en het uitzicht was hetzelfde). Het was best magisch om daar de zon onder te zien gaan. Zo mooi!

De volgende dag wilden wij een tripje maken naar Sedona. Wij rijden richting Sedona via een scenic route die echt geweldig mooi is. Het ene moment zien we bergen met heel veel bomen, daarna rijden wij langs een enorm helder beekje en weer even later zien wij enorme rode rotsen en gesteentes in een woestijnlandschap.

Wij kwamen naar Sedona voor de hike naar Devil’s Bridge. Hij is populair, maar de drukte viel mij honderd procent mee. Je wandelt eerst over een weg waar ook jeeps en 4x4 auto’s rijden en de uitzichten zijn hier al super. Daarna kom je bij het begin van de trail en klim je langzaam omhoog. Het uitzicht bovenaan is echt geweldig mooi. Zeker een van de mooiste die wij tot nu toe in de USA gezien hebben.

Devil's Bridge Sedona wereldreis update

Onze laatste dag in Flagstaff gaan we terug naar de Grand Canyon, maar dan rijden wij de Dessert View Road. We doen wederom rustig aan, maar willen ook op tijd terug zijn bij de Airbnb. De dag erna gaat de wekker namelijk enorm vroeg.

Grand Canyon Amerika USA

De enorm slechte tour in Monument Valley

Om 3:00 gaat de wekker, want om 4:00 moeten wij rijden richting Monument Valley. Monument Valley ligt op de grens van Utah en Arizona en omdat ze Utah tijd aanhouden is het daar een uur later. En om 8:30 moesten wij ons melden voor onze tour. Wij kozen in Monument Valley voor een tour omdat we graag meer wilden weten over het leven daar en omdat je zonder tour maar een klein deel van het park kan bezoeken. Het kleine deel dat je kan bezoeken is gravel road (een best heftige) en huurauto’s zijn daar niet verzekerd. Monument Valley is in handen van de Navajo indianen, dus alleen onder begeleiding van een Navajo indiaan kan je meer dingen zien en bezoeken.

Onze gids David is echter de slechtste gids die wij ooit hebben gehad. Hij spreekt heel slecht Engels (echt, een kind van vier is beter te verstaan) en vertelt compleet nutteloze en onlogische dingen. Zijn verhaal  springt van de hak op de tak en na een tijdje stop ik gewoon met luisteren. Verder stopt hij bijna nergens. In 8 uur tijd zijn wij 7 keer de auto uit geweest, 1 van die stops van een lunch stop. Zelfs de meest bekende en mooie uitzichten van Monument Valley hebben wij hierdoor niet echt kunnen bekijken.

Wat waren wij teleurgesteld, want wij keken hier enorm naar uit. Toen wij gingen klagen over de tour (tja, we blijven Nederlanders hè), kregen wij gelukkig 50% van het betaalde bedrag terug. (de tour kostte bijna €300,- voor 2). Maar wij hadden natuurlijk liever een goede ervaring gehad en Monument Valley echt goed gezien.

Het is niet dat wij Monument Valley zelf heel kut vonden, want dat vonden wij prachtig, maar na 300 euro betaald te hebben vond ik wel dat we er erg weinig van gezien hadden en hebben we toch een nare nasmaak aan Monument Valley. Jammer!

Monument Valley USA Amerika werelreis

Page

Na Monument Valley rijden wij richting Page. Als we aankomen regent het echter keihard, dus ons plan om eerst Lake Powell even te bekijken valt letterlijk in het water. We rijden maar naar onze Airbnb, 20 minuten verderop (maar wel weer met een uur tijdverschil, want Page is in Arizona en onze Airbnb in Utah).

In de avond willen we de zonsondergang bekijken bij de Horseshoe bend. Net als we onze auto geparkeerd hebben op de parkeerplaats begint het opnieuw te regenen en trekt de lucht helemaal dicht. Als we toch echt moeten gaan wandelen richting Horsehoe Bend om nog op tijd te zijn voor de zonsondergang, begint het helemaal keihard te regenen. We schuilen met behoorlijk wat andere mensen onder een afdakje en het wachten wordt uiteindelijk beloond. Er komt een regenboog, de lucht trekt open en de rest van de tijd hebben we een prachtig uitzicht op Horseshoe Bend.

Zonsondergang bij de Horseshoe bend in Page, Amerika

De volgende dag bezoeken wij Antelope Canyon. We kiezen Upper Antelope Canyon en betalen extra om zo tijdens het beste tijdstip van de dag de Canyon in te kunnen. Tussen 10 en 14 valt het licht namelijk mooi naar binnen. Helaas is het enorm bewolkt en regent het zelfs de hele ochtend. Geen mooi lichtinval dus, maar wel een mazzeltje, aangezien de regen ophoudt op het moment dat wij de jeep instappen richting de Canyon.

Antelope Canyon is prachtig. Het is ook in handen van de Navajo Indianen, net zoals Monument Valley. Je kan dus niet zonder tour naar binnen. In Antelope Canyon ontdekken wij dat Navajo Indianen hele slechte tourguides zijn, want ook dit was qua tour helemaal niks. We kregen weinig info, het ging puur om foto’s maken en helemaal niet om genieten van de natuur. Het zou 1,5 uur duren, maar het was zo gehaast dat we binnen een uur weer naast onze auto stonden.

Toch vonden wij het echt wel de moeite waard, want het is een prachtige plek! Na Antelope Canyon rijden wij een route langs Lake Powell en vervolgens chillen wij nog even in onze Airbnb.

Antelope Canyon Page

Zo, dit waren onze eerste weken in Amerika. Tot nu toe vinden wij Amerika echt geweldig. Rijden in Amerika is echt super, want de natuur is zo mooi en afwisselend. Ook de natuurparken zijn prachtig. We hebben al veel mooie dingen mogen zien en gaan de komende weken nog veel meer prachtige plekken ontdekken! De mensen zijn wat bijzonder, maar goed, dat had ik ook eigenlijk wel een beetje verwacht haha.

De aankomende twee weken reizen wij door richting Bryce Canyon, Capitol Reef, Moab, Grand Teton en Yellowstone. Wij hebben er zin in!

Meer lezen over onze wereldreis? Hier lees je onze laatste wereldreis update! De andere updates vind je op deze pagina

Ben jij al eens in Amerika geweest?

Linda

Schrijver

Hallo! Ik ben Linda, 23 jaar en dol op reizen en schrijven. Naast leerkracht basisonderwijs ben ik degene die voornamelijk de blogs schrijft voor travellersoftheworld.nl.